Painotuotteissa on oma erityinen tunnelmansa. Printin etuna on, että se tavoittaa kohderyhmänsä suoraan ilman elektronisia laitteita ja välikappaleita. Painetun printtiesitteen voi poimia mukaansa ja tutkia sitä rauhassa ajan kanssa. Käsin kosketeltava viesti sujahtaa helposti sydämeen asti ja jättää mieleen syvän muistijäljen. Painovalmis tuote voi olla esimerkiksi esite, mainosflyer, lehti-ilmoitus, juliste, asiakaslehti, tuotekatalogi tai muu painamiseen soveltuva tuote. Printtiä voidaan jakaa varsin laajasti tai tarpeen mukaan hyvinkin tarkkaan kohdennetusti.
Kokemuksemme painetusta mediasta näkyy toimivissa väri- ja materiaalivalinnoissa, joilla luomme halutun tunnelman eri painotuotteisiin. Paperien paksuus ja pinnan kiiltävyys tai mattapintaisuus ovat vasta osa suurta kuvaa. Painotekniikka tarjoaa valtavan määrän vaihtoehtoisia menetelmiä, joilla painettu tuote saadaan ilmentämään parhaiten haluttua tunnelmaa.
Esimerkiksi painotuotteiden värintoisto ja kestävyys paranee, kun ne päällystetään UV-lakalla. Kohdelakkaus taas nostaa tietyn yksityiskohdan, kuten logon, kuvan tai tekstin korostetusti esiin. Preeglaauksella painotuotteeseen saadaan koho- tai kaiverruskuvioita ja stanssauksella koko painotuote saadaan leikkattua yksilölliseen ja haluttuun muotoon. Kerromme mielellämme muista mahdollisuuksista tehdä lähtemätön vaikutus asiakkaaseen.
Luonto inspiroi kaikkea toimintaamme ja haluamme varmistaa, että se on hyvien ideoidemme lähde myös tulevaisuudessa. Tästä syystä otamme materiaalivalinnoissa ympäristön huomioon. Käytämme kestävän kehityksen mukaisia paperilaatuja, joilla on Joutsenmerkki, FSC- tai PEFC-sertifikaatti.
Onnistunut kuvien ja tekstin taitto muuttaa lukemisen helpoksi ja miellyttäväksi kaikille. Tuotamme painovalmista materiaalia aina tuotteen ulkoasun suunnittelusta sen tekniseen viimeistelyyn, kuten kuvankäsittely ja kuvamanipulaatio, asti. Ota yhteyttä meihin, kun tarvitset ammattitaitoista yhteistyökumppania visuaalisesti näyttävien ja viimeisteltyjen julkaisujen suunnitteluun. Meiltä taittuvat esimerkiksi asiakaslehtien, esitteiden ja kirjojen ulkoasut ja toteutamme mieluusti myös graafiset kuvitukset ja mainoskuvaukset aina tarpeiden mukaan. Digitaalinen aineisto tai näköisjulkaisu verkossa kuuluu niin sovittaessa palveluun.
Asukaslehti on kuntaviestinnän välineistä demokraattisin: se tavoittaa nekin asukkaat, jotka karttavat sosiaalista mediaa tai harvoin eksyvät kunnan verkkosivuille.
Meillä on vuosien kokemus asukaslehtien tekemisestä. Se tarkoittaa muun muassa taitoa puhaltaa eloon kokoelmaa kirjavia sisältöjä niin, että ne muodostavat tasapainoisen, helposti lähestyttävän ja ulkoasullisesti yhtenäisen kokonaisuuden, joka tukee paikkakunnan brändi-identiteettiä.
Yhdenmukaisuuteen liittyy oleellisesti myös tekstityö. Asukaslehti palvelee lukijaansa, kun useista lähteistä peräisin olevien tekstien muotoilu, kuten asukaslehdissä viljalti esiintyvät ajan ja paikan ilmaisut, yhtenäistetään. Stilisointien ja oikulukujen lisäksi tuotamme halutessa myös uutta tekstiä.
Julkisen sektorin materiaaleissa on erityisesti saavutettavuuden osalta huomioitava seikkoja, jotka kaupallisessa viestinnässä voidaan usein sivuuttaa. EU:n saavutettavusdirektiivin vaatimukset eivät ole meille mörkö vaan mahdollisuus auttaa tekemään mahdollisimman esteetöntä viestintää. Käymme aina asiakkaan kanssa läpi saavutettavuussuositukset ja sovimme millä keinoin se visuaalisesti ja teknisesti huomioidaan niin painetussa kuin digitaalisessa julkaisussa.
Yhteistyö opetusmateriaalien laatijoiden kanssa on meille tuttua. Löydämme ratkaisut sanallisesti hankalien käsitteiden ja teemojen visualisoimiseen ja tuotamme halutessa aiheeseen sopivat kuvitukset. Selkeiden työnkulun askelien ansiosta myös oppikirjojen ja manuaalien kieliversioinnit ja lokalisoinnit sujuvat ripeästi ja rutiinilla.